dimecres, 1 de febrer del 2012

EL GOVERN CATALÀ PACTA AMB EL PP ELIMINAR LA PUBLICITAT DE CATALUNYA RÀDIO

Avui, al Parlament, CiU ha acceptat incorporar a la llei de la CCMA una esmena del
Partit Popular que diu:

“... amb la voluntat d'afavorir la lliure competència dins el mercat audiovisual català. En
el cas de les emissores de ràdio, la reducció progressiva de la publicitat ha de tendir
cap a la seva desaparició.”


Aquesta mesura, combinada amb la reducció en la subvenció a Catalunya Ràdio que,
també va acordar amb el PP, deixarà l’empresa en una precària situació de futur.
També pel que fa a TV3, CiU ha acceptat les tesis de la dreta espanyola de que cal
retallar dràsticament els pressupostos i el nombre de canals de Televisió de
Catalunya.

La submissió del Govern català al PP en relació a la Corporació Catalana de Mitjans
Audiovisuals, tant en els aspectes legislatius com en els pressupostaris té la clara
intenció d’afavorir als grups privats de comunicació, com el Grup Godó-La Vanguardia,
aplana el camí a l’ expansió de les cadenes privades estatals: Telecinco i Antena 3 i
tindrà com a conseqüència la reducció de l’espai cultural i lingüístic català en els medis
de comunicació a Catalunya. No s’hi val omplir-se la boca de nacionalisme quan els
fets van en sentit contrari.

La proposta aprovada serà presentada al ple del Parlament de Catalunya d’aquí a
dues setmanes i comptarà amb el suport de CiU i el PP el que li donarà la majoria
suficient per a la seva aprovació.

La esmena, a més, contradiu la Llei General de l’Audiovisual de Catalunya, aprovada
l’any 2005 amb els vots a favor de tota la cambra, excepte els del PP, que diu:

“1. La garantia de la prestació efectiva i adequada del servei públic de comunicació
audiovisual de la Generalitat requereix la previsió i l'obtenció d'uns ingressos
necessaris i suficients.

2. El servei públic audiovisual de la Generalitat es finança principalment amb les
aportacions pressupostàries que fa la Generalitat, i també amb la venda i la prestació
de serveis i amb la participació en el mercat publicitari......”