dilluns, 8 de setembre del 2014

TARDOR DE CANVIS I REPTES

L’IVA, El PP i LA CCMA

La CCMA anuncia que Hisenda li reclama més de 80 milions d’euros per la deducció de l’IVA dels diners d’aportació pública que la corporació ha rebut els darrers anys. Els pressupostos de la corporació no poden afrontar un deute així. Correspon a instàncies superiors a la CCMA solucionar aquest problema originat per un canvi de criteri de l’Agència Tributària. Altres empreses de mitjans públics, com TVG, també estan intentant resoldre el conflicte de l’IVA amb Hisenda.

Aquesta reclamació d’Hisenda és un pas més de l’ofensiva del PP contra les televisions públiques i, en el cas de la CCMA, se suma a l‘amenaça de tancament d’un dels múltiplex de la corporació. No oblidem que va ser la direcció actual la que va tancar canals i emissores l’any 2012 sotmetent-se als acords amb el PP i ara, el Ministerio de Indústria, argumenta que el múltiplex està infrautilitzat.

Ni les empreses de la CCMA ni els seus treballadors han de carregar amb les conseqüències econòmiques d’aquest nou enfrontament entre el govern central i la Generalitat.

PRODUCCIÓ PRÒPIA I ORGANIGRAMA

La nova temporada s’inicia amb la desaparició de pantalla del programa “El medi ambient”, un dels programes emblemàtics de la funció de servei públic de TV3 i amb l’anunci de retallades de producció d’altres programes de producció interna, com “Cuines”, “La Sonora”, “Retrats”, “Karakia”. La justificació de la direcció és que no hi ha recursos humans disponibles. Després d’haver eliminat més de 400 contractes temporals i d’estar acomiadant més de 270 treballadors amb l’ERO-PAC, ara la direcció se n’adona que no té prou treballadors per assumir la producció interna.

D’altra banda, el moviment en l’organigrama de la CCMA  provoca nous interrogants. Caldrà veure quines seran les funcions de Ramon Mateu, director de Màrqueting i Estratègia de la CCMA i de la cap de Comercial de TV3,  ara que Carles Manteca, assumeix la direcció de Comercial i Màrqueting i deixa de ser director d’Antena i Programació. El canvi es produeix després d’un any de tensió per l’intent de privatització de comercial, i després d’uns mesos de mals resultats en les audiències de TV3. És tot un repte per a Cristina Muñoz, nova cap de l’àrea d’Antena i Programació, remuntar i recuperar el terreny perdut.

EL CONFLICTE LABORAL INACABAT

El conflicte laboral en el que TV3 està immersa des de l’arribada de Brauli Duart continua latent. El 30 de novembre s’acaba el termini del darrer ultimàtum de la direcció i no estem disposats a esperar sense fer res. Els treballadors volem recuperar el conveni sense retallades de drets, de salari i de plantilla i caldrà que el Comitè concreti  les mobilitzacions d’aquesta tardor.

El 16 d’octubre hi haurà eleccions sindicals per renovar el Comitè d’Empresa. El nou comitè haurà de recuperar un marc de negociació que doni garanties als treballadors i permeti arribar a un acord que aporti estabilitat a l’empresa. Per recuperar el diàleg hi ha d’haver canvis en la direcció de la CCMA. L’etapa Duart, fruit de l’acord CIU-PP, està completament superada, i a més, la llei de la corporació està en procés de reforma que hauria de servir per desgovernamentalitzar els mitjans públics i fer-los més plurals i oberts a tota la societat.

L’11 DE SETEMBRE

Us animem a participar en els actes de la diada de l’11 de Setembre. CCOO i altres entitats de la campanya 'Per una Catalunya social' criden a participar als trams 57 i 58 de la V de la Via Catalana 2014. (La nostra samarreta de TV3 ens va molt bé perquè és vermella)

Cal inscriure's prèviament a l'enllaç https://www.araeslhora.cat/ca/via-catalana-2014/inscriu-te