L’IVA, El PP i LA CCMA
La CCMA anuncia que
Hisenda li reclama més de 80 milions d’euros per la deducció de l’IVA dels
diners d’aportació pública que la corporació ha rebut els darrers anys. Els
pressupostos de la corporació no poden afrontar un deute així. Correspon a
instàncies superiors a la CCMA solucionar aquest problema originat per un canvi
de criteri de l’Agència Tributària. Altres empreses de mitjans públics, com
TVG, també estan intentant resoldre el conflicte de l’IVA amb Hisenda.
Aquesta reclamació
d’Hisenda és un pas més de l’ofensiva del PP contra les televisions públiques i,
en el cas de la CCMA, se suma a l‘amenaça de tancament d’un dels múltiplex de
la corporació. No oblidem que va ser la direcció actual la que va tancar canals
i emissores l’any 2012 sotmetent-se als acords amb el PP i ara, el Ministerio
de Indústria, argumenta que el múltiplex està infrautilitzat.
Ni les empreses de
la CCMA ni els seus treballadors han de carregar amb les conseqüències
econòmiques d’aquest nou enfrontament entre el govern central i la Generalitat.
PRODUCCIÓ PRÒPIA I ORGANIGRAMA
La nova temporada s’inicia amb la desaparició
de pantalla del programa “El medi ambient”, un dels programes emblemàtics de la
funció de servei públic de TV3 i amb l’anunci de retallades de producció
d’altres programes de producció interna, com “Cuines”, “La Sonora”, “Retrats”,
“Karakia”. La justificació de la direcció és que no hi ha recursos humans
disponibles. Després d’haver eliminat més de 400 contractes temporals i d’estar
acomiadant més de 270 treballadors amb l’ERO-PAC, ara la direcció se n’adona
que no té prou treballadors per assumir la producció interna.
D’altra banda, el
moviment en l’organigrama de la CCMA provoca nous interrogants. Caldrà veure quines
seran les funcions de Ramon Mateu, director de Màrqueting i Estratègia de la
CCMA i de la cap de Comercial de TV3, ara que Carles Manteca, assumeix la direcció
de Comercial i Màrqueting i deixa de ser director d’Antena i Programació. El
canvi es produeix després d’un any de tensió per l’intent de privatització de
comercial, i després d’uns mesos de mals resultats en les audiències de TV3. És
tot un repte per a Cristina Muñoz, nova cap de l’àrea d’Antena i Programació,
remuntar i recuperar el terreny perdut.
EL CONFLICTE LABORAL INACABAT
El conflicte
laboral en el que TV3 està immersa des de l’arribada de Brauli Duart continua
latent. El 30 de novembre s’acaba el termini del darrer ultimàtum de la
direcció i no estem disposats a esperar sense fer res. Els treballadors volem
recuperar el conveni sense retallades de drets, de salari i de plantilla i
caldrà que el Comitè concreti les mobilitzacions d’aquesta tardor.
El 16 d’octubre hi haurà eleccions sindicals per renovar
el Comitè d’Empresa. El nou comitè haurà de recuperar
un marc de negociació que doni garanties als treballadors i permeti arribar a
un acord que aporti estabilitat a l’empresa. Per recuperar el diàleg hi ha
d’haver canvis en la direcció de la CCMA. L’etapa Duart, fruit de l’acord
CIU-PP, està completament superada, i a més, la llei de la corporació està en
procés de reforma que hauria de servir per desgovernamentalitzar els mitjans
públics i fer-los més plurals i oberts a tota la societat.
L’11 DE
SETEMBRE
Us animem a
participar en els actes de la diada de l’11
de Setembre. CCOO i altres entitats de la campanya 'Per una Catalunya social' criden a
participar als trams 57 i 58 de la V de la Via Catalana 2014. (La nostra samarreta de TV3 ens va molt bé perquè és
vermella)